Рейтинг
+93.31
голосов: 29
Сила
143.63
im66
"Собственно говоря этот, незаметно появившийся стандарт, по началу получил обозначение 650B (от слова bike), просто чтобы отличать мтб-шные обода и колеса от шоссейных 650C"
Егор, это ПЯТЬ!
Почитал бы для начала старика Брауна. 650В это еще довоенный французский стандарт колеса ;).
In the French sizing system, tires are designated by a three-digit number, which may be followed by a letter. The number is the nominal outside diameter of the tire the rim was originally designed for. The absence of a letter indicated a narrow tire; «A», «B» and «C» indicated increasingly wider tires.«A» was originally a tire about 30 mm wide, so the 650A rim is pretty large, 590 mm. If you add the top and bottom 30 mm tire thickness to 590, you wind up with the 650 mm tire diameter.
The 650C size was originally intended for a quite wide tire, about 40 mm wide. Top and bottom 40 mm tire plus the 571 mm rim size again bring you to a 650 mm outside diameter, even though the rim was smaller.
With time, however evolutionary processes have led to different widths of tires being applied to the rim, so the nominal 650 mm designation is now more theoretical than practical.
The situation as far as tire and rim availability has lately taken a turn for the better, and the future looks rosy for 650B.
Егор, это ПЯТЬ!
Почитал бы для начала старика Брауна. 650В это еще довоенный французский стандарт колеса ;).
In the French sizing system, tires are designated by a three-digit number, which may be followed by a letter. The number is the nominal outside diameter of the tire the rim was originally designed for. The absence of a letter indicated a narrow tire; «A», «B» and «C» indicated increasingly wider tires.«A» was originally a tire about 30 mm wide, so the 650A rim is pretty large, 590 mm. If you add the top and bottom 30 mm tire thickness to 590, you wind up with the 650 mm tire diameter.
The 650C size was originally intended for a quite wide tire, about 40 mm wide. Top and bottom 40 mm tire plus the 571 mm rim size again bring you to a 650 mm outside diameter, even though the rim was smaller.
With time, however evolutionary processes have led to different widths of tires being applied to the rim, so the nominal 650 mm designation is now more theoretical than practical.
- 597 mm, 650, is the same as the British 26 x 1 1/4" size used on club bicycles, and was alsoadopted by Schwinn for use on 3-speeds with a 1 3/8" wide tire. This size is seen less and less, as the bicycles which use it become rare.
- 590 mm, 650A, also called 26 x 1 3/8", is the size used on the classic English 3-speed. There's nothing theoretically wrong with this size (other than confusion with the Schwinn size!), but the selection of tires and rims available for it is pretty scanty these days.
- 571 mm, 650C, was originally a wide, balloon tire size, used on many older Schwinn cruisers. These days, however, it is mainly seen on triathlon bikes and time-trial machines. Available tires and rims are mostly very narrow, intended for competition use.
- 584 mm, 650B, is the focus of this article. This size, also known as 26 x 1 1/2", is most popular in France, where it was the traditional size for loaded touring bikes and tandems, as well as general utility bikes.
The situation as far as tire and rim availability has lately taken a turn for the better, and the future looks rosy for 650B.
КАЛЕНДАРНЫЙ ПЛАН РЕГИОНАЛЬНЫХ, ВСЕРОССИЙСКИХ и МЕЖДУНАРОДНЫХ СОРЕВНОВАНИЙ по ВЕЛОСПОРТУ – МАУНТИНБАЙКУ / Наши гонки 84
Опять 25. Ещё раз для неофитов — Минспорт финансирует только ЧРы и первый и финальный этапы ХСО. Все остальные соревнования проходят за счет организаторов.
Не подойдет для Рубэ — представь, что будет, когда промежутки между пластинами забьются грязью )))
И это, кстати касается и вилки, обсуждаемой в топике — палка, камень попадают межу пластинами и хрясссь!
И это, кстати касается и вилки, обсуждаемой в топике — палка, камень попадают межу пластинами и хрясссь!
30 градусов это сколько в процентах?
45 градусов это 100 процентов.
45 градусов это 100 процентов.
Блин! Почему-то не могу исправить грамматическую ошибку — Ь пропущен в слове радикальная.
Ты, видимо, не обратил внимание на более радикалную вилку, которая была на стенде ТНМ:).
Последний раз редактировалось
Про шоссейные двухкоронки уже рассказали. А вот помнит ли кто из присутствующих прототип трансмиссии Шимано 3х16 (!!!). Кассета 16 звезд, цепь хитрейшей конструкции. К счастью эта пидерсия не пошла дальше прототипов.
По правилам только маршалы могут представлять в судейскую коллегию репорты о тех или иных нарушениях.
Откуда такая уверенность про «гораздо проще»?
Объясните чайнику, за что очки присваивают? Я к тому, что текущий лидер по сравнению с Макгарри и испанцем мяХко говроря рядом не стоял
Учим матчасть — Stradalli Cycle к Италии не имеет никакого отношения.
Stradalli Cycle LLC.
1405 SW 10th Ave.
Pompano Beach, FL 33069
Stradalli Cycle LLC.
1405 SW 10th Ave.
Pompano Beach, FL 33069
На Евробайке были выставлены 2 боевых велосипеда Нино на ХХ1, к моему удивлению оба были оснащены успокоителями.
В 90-х гонщики Марин выступали на перекрашенных Vario.
Каннодейлы Супер Ви и Дельта, а так же БМВ с телелевером никогда не считались ДХ великами
PS — Whyte тем более
PS — Whyte тем более
Последний раз редактировалось
im66