Рейтинг
+284.06
голосов: 28
Сила
719.47
spec
Artem
вообще геометрия меняется у великов и это факт. Уже хочу себе лапьер)
в швейцарии (конкретно в Лозанне) меня жутко выбесил отель IBIS
глумливый портье-эмигрант + убогие номера за 100 евро без завтрака.
так что так им и надо
глумливый портье-эмигрант + убогие номера за 100 евро без завтрака.
так что так им и надо
буква а в овале) с небольшим наклоном)
год основания Answer Products — 1976
молодцы! оййй случайно нажал на минус вместо плюса, Миша, Никита, выручайте!!! Ник обидится
Конструктив разный! Кстати компания Look в свое время была вынуждена покупать у Crank Bros право на выпуск педалей 4x4 по технологии eggbeater. Патент, кстати, в 18м году истекает)
Ах, Поляна. Не катался там с 2009 года.
нет. речь о том, что каретка у лапьера двигается вперед, а не назад, как у GT
UPD. нашел комент в тему на пинкбайке:
Lapierres design does the opposite of the GT and Mongoose, instead of the bb moving back with the swingarm, it moves forward in an attempt to bring the platform to an «equilibrium point». also its much more than the suspension platform that has people intrigued: carbon swingarm, internal cable routing, adjustable HA, 8.4lbs, integrated fender and seatpost clamp etc etc etc
bunkey, spring and rebound are not generally intended to control the function of the suspensions axle path or really even its pedaling characteristics. as stated above the high single pivot of Lapierres design eliminates almost all chain growth and therefore doesn't need to move back like a GT to compensate for chain growth, therefore the bb moves forward to return the suspensions platform to an equilibrium and therefore axle path to an optimized position whether its pedal induced or a rock you're riding over
UPD. нашел комент в тему на пинкбайке:
Lapierres design does the opposite of the GT and Mongoose, instead of the bb moving back with the swingarm, it moves forward in an attempt to bring the platform to an «equilibrium point». also its much more than the suspension platform that has people intrigued: carbon swingarm, internal cable routing, adjustable HA, 8.4lbs, integrated fender and seatpost clamp etc etc etc
bunkey, spring and rebound are not generally intended to control the function of the suspensions axle path or really even its pedaling characteristics. as stated above the high single pivot of Lapierres design eliminates almost all chain growth and therefore doesn't need to move back like a GT to compensate for chain growth, therefore the bb moves forward to return the suspensions platform to an equilibrium and therefore axle path to an optimized position whether its pedal induced or a rock you're riding over
судя по текстам обращений в гарантийные сервисы, чаще всего велосипеды ломаются а. при съезде с маленького бордюра б. при переезде через веточку на ровной поверхности.
там вроде написано про уникальность подвески Pendbox в целом а не про ее принципиальную конструкцию. написано что подвеска разрабатывалась совместо с Николя Вулье. то есть это не готовая подвеска из каталога какой-либо фирмы, а своя. Кстати работает она наоборот по сравнению с GT.
spec